سکوریت استور هلی‌پت‌ها متناسب با شرایط ایران نیست - سکوریت استور

امیرداورزنی، سازنده منطقه یک در گفتگو با سکوریت استور درباره مسائل سازندگان این منطقه گفت: یکی از مسائل کا پروسه اخذ جواز و پایان ساخت است که بسیار زمان بر و طاقت فرساست. یا در باره پارکینک مازاد سخت گیری وجود دارد در حالی که پارکینگ بسیار مهم است و در تهران مسئله مهم نبود پارکینگ به اندازه لازم در شهر است.

از دیگر سو عمال نظر کمیته های نما نیز از دیگر مسائلی است که با ان دست به گریبان هستیم.کاملا سلیقه ای این کمیته ها طرح های معماران را عوض می کنند و فرایند تایید نما نیز خودش یک و نیم تا دوماه در صورتی که طبق نظر کمیته باشد تصویب نما طول می کشد. یک زمان استفاده از یک متریال را توصیه می کند در زمان بعد ممنوع می شود. این نشان می دهد خودشان هم وحدت رویه ندارند.  

در این منطقه هلی پت ها هم مسئله دیگری است که سازندگان دارند. این درحالی است که اصلا در تهران اتش نشانی هلیکوپتر ندارد همین طور اورژانس. هلی پت ها برای ساختمان های بالای ۲۳ متر در نظر گرفته شده است و البته این بحث منطقی است اما وقتی که در عمل قابل اجرا باشد. به نظر می رسد مقررات ایمنی ساختمان ها باید بازنگری شود تا با شرایط جامعه ایران مدون شود.

بحث دیگر  برج باغها هستند که اجازه ساخت و ساز یا داده نمی شود در باغات و یا ۳۰ درصد اجازه بارگزاری در زمین داده می شود که صرفه مالی ندارد.مثلا در یک زمین هزار متری، ۱۵۰ متر زیربنا داده می شود.

این سازنده درباره مبحث ۱۹ مقررات ساختمان نیز گفت: متاسفانه به دلیل تحریم و گرانی مصالح رعایت پایداری در ساختمان ها صرفه اقتصادی ندارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : مسکن و ساختمان تاريخ : 25 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها