آتش-نشانی-گروه ساختمانی ترکی

مراحل اخذ تاییدیه آتش نشانی

مراحل اخذ تاییدیه آتشنشانی و روند دریافت این تاییدیه از سازمان آتش نشانی و یا سازمان نظام مهندسی برای ساختمان، ابتدا باید تشکیل پرونده و هماهنگی امور اداری پرونده پروژه در سازمان آتش نشانی با اخذ وکالت کاری از کارفرما و یا نماینده قانونی ایشان انجام شود.
معمولا در روند اخذ تاییدیه سازمان آتش نشانی (آتش نشانی تهران، آتشنشانی اصفهان، مشهد شیراز و …) می بایست در جلسات فنی و حل اختلاف سازمان آتش نشانی به عنوان نماینده کارفرما شرکت نمود تا در حین اجرای پروژه بتوان مشکلات و چالش های ایمنی و آتشنشانی پروژه را برطرف نمود.
بسته به نوع پروژه و کاربری آن، از جمله مواردی که احتمالا در طی روند اخذ این تاییدیه از سازمان آتشنشانی می بایست انجام شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:
طراحی و محاسبات سیستم اعلام و اطفای حریق و ارائه نقشه های مربوطه و تصحیح شماتیک جانمایی
طراحی سیستم هایی نظیر فشار مثبت دهلیز پلکان ها،تهویه پارکینگ ها،سیستم پمپاژ و مخازن، شبکه برق اظطراری و …
طراحی و انتخاب نوع خاموش کننده های دستی متناسب، تابلوهای هشدار و …
نکته: در برخی از شهرها ممکن است متولی این تاییدیه شهرداری و یا سازمان نظام مهندسی باشد
اجرای صحیح و اصولی و ارتباط با کارشناسان مرتبط در سازمان آتشنشانی و دریافت مشاوره از آنها و همچنین نظارت بر اجرا و تست سیستم های اعلام و اطفاء حریق و تحویل از پیمانکار و همچنین نظارت بر خریداری تجهیزاتی مانند دربهای دودبند، تجهیرات جانبی استخر، دیگر اقلام مورد نیاز بر اساس استاندارد و ضوابط آتش نشانی می تواند از گرفتاری ها و چالش های روند اخذ تاییدیه آتش نشانی برای ساختمان ها و مراکز تجاری و صنعتی به شدت کاهش دهد.
جهت آشنایی بیشتر با صنعت ساختمان و معماری و عمران به سایت گروه ساختمانی ترکی مراجعه نمایید.